Föreläsning

12.02.2019 kl. 18.30 – 20.30

"Alkohol och droger - Hur stöda ditt barn att göra bra val?"

Föreläsning: "Min väg" / David Björkström
David Björkström berättar om sin väg till och ut ur missbruk. David är tillfrisknande narkoman och lever idag nyktert och drogfritt.

(Kaffepaus)

Föreläsning: "Det krävs en hel by" / Sandra Högström, handledare inom kriminal-och missbrukarvården / USM r.f.
Föreläsning om utmanande beteenden hos unga - hur ska vi tänka och vad kan vi göra?
En representant från polisen är också med denna kväll och ger sin syn på ämnet.

Genom detta evenemang vill vi informera er föräldrar om alkohol- och drogproblematiken och ge er verktyg att hantera det redan i ett tidigt skede. Förebyggande åtgärder är viktiga för att stöda barnen att göra bra val. Möjlighet till diskussion och att ställa anonyma frågor. Evenemanget kostar ingenting och är öppet för alla intresserade. Du behöver inte anmäla dig - bara kom! Kaffeservering i pausen för en liten slant. Välkomna!

När: 12.2 kl 18:30-20:30
Var: Solf skola